Acest site utilizează module cookie pentru a vă asigura că beneficiați de cea mai bună experiență pe site-ul nostru. Mai multe informații

Evaluări mobiliare

EVALUARE SPAŢIU COMERCIAL

Regulated by RICS
TCN Worldwide

EVALUARE SPAŢIU COMERCIAL


 
Evaluare magazine de strada

Evaluare unui spaţiu comercial este o evaluare imobiliara cu o arie de acoperire mare şi cuprinde:

  • evaluare magazine de stradă
  • evaluare centre comerciale sau
  • evaluare magazine independente pentru supermarket-uri, supermagazine de tip department store, supermagazine pentru amenajarea casei sau alte formate moderne de magazine de dimensiuni mari.

Evaluarea unui spaţiu comercial presupune o cunoaştere temeinică a tranzacţiilor cu spaţii comerciale pentru fiecare piaţă în parte şi redactarea unui raport de evaluare necesită o experienţă indelungată în activitatea de evaluare imobiliară.

Pentru evaluarea spaţiilor comerciale se foloseste în general metoda comparaţiilor sau metoda capitalizării veniturilor, aceasta din urmă necesitând o cunoaştere foarte bună a chiriilor şi evoluţia acestora în timp.

Rapoartele de evaluare pentru spaţii comerciale se întocmesc atât pentru persoanele juridice, cât şi pentru persoanele fizice deţinătoare de astfel de spaţii.

Legile în vigoare cu privire la impozitare, prevăd o cerinţă de evaluare imobiliară în vederea impozitării la un interval de 5 ani pentru persoane fizice sau companii. Nesocotirea acestei cerinţe legale atrage după sine impozitarea din oficiu a proprietăţii deţinute.

DORESC OFERTĂ

 

RAPOART DE EVALUARE SPAŢIU COMERCIAL

Evaluare magazine independente

Raportul de evaluare pentru spaţiu comercial pentru toate cele 3 mari categorii de spaţii comerciale menţionate mai sus este redactat de evaluatori imobiliari ANEVAR cu experienţă, atât experţi proprii, evaluatori imobiliari din Bucureşti şi evaluatori imobiliari din Timişoara, cât şi evaluatori parteneri.

Raportul de evaluare pentru spaţiu comercial este solicitat atât de persoane fizice, cât şi de companii, în general pentru impozitare sau pentru garantarea împrumuturilor.

Echipa noastră de evaluatori imobiliari din Bucureşti şi Timişoara pot realiza de asemenea evaluarea spaţiilor comerciale pentru vânzare, pentru scop intern sau evaluări imobiliare pentru raportare financiară.

În funcţie de cererea beneficiarului raportului de evaluare, modelele de rapoarte de evaluare pot fi:

  1. Raport de evaluare cu inspecţia clădirii, model solicitat de cele mai multe ori de băncile creditoare sau de către Direcţia pentru Impozite şi Taxe Locale pentru evaluările pentru impozitare;
  2. Raport de evaluare fără inspecţia clădirii, model solicitat în general în situaţia re-evaluarilor imobiliare pentru creditare bancară, sau de către bănci în cazul portofoliilor de proprietăţi pentru situaţii statistice.


 

EVALUARE IMOBILIARĂ ONLINE

Ca şi la celelalte tipuri de evaluări imobiliare sau de bunuri mobile, evaluările de spaţii comerciale online înseamnă că instrucţiunile şi determinarea scopului evaluării se pot realiza între Beneficiar şi noi atât prin email, cât şi prin intermediul aplicaţiilor video web ca ZOOM sau Skype, iar colectarea datelor necesare redactării raportului de evaluare se poate realiza cu uşurinţă prin intermediul aplicaţiilor web de transfer tip wetransfer.ro.

Similar, pentru predarea şi susţinerea rapoartelor de evaluare pentru spaţii comerciale, se pot folosi aceleaşi metode de transfer sau video web consacrate.

Sursele noastre principale de informare sunt www.spatii-comerciale-romania.ro şi www.imobiliare.ro


 

PREŢ EVALUARE SPAŢIU COMERCIAL

Evaluare centre comerciale

Preţul evaluării spaţiilor comerciale diferă semnificativ în funcţie de tipul imobilului şi suprafaţa construită desfăşurată.

Mai mult decât atât, în cazul evaluării centrelor comerciale, preţul diferă şi în funcţie de numărul de chiriaşi, pentru acest tip de proprietate fiind recomandată metoda capitalizării veniturilor, metodă ce solicită experţi evaluatori ANEVAR cu multă experienţă în acest domeniu specializat.

Pentru exemplificare, preţurile indicative pentru evaluările spaţiilor comerciale sunt următoarele:

  1. Evaluare magazin stradă - preţ indicativ de la 300 Euro + TVA per proprietate
  2. Evaluare magazin independent - preţ indicativ de la 400 Euro + TVA per proprietate
  3. Evaluare centru comercial - preţ indicativ de la 1.300 Euro + TVA per proprietate
  4. Evaluare proiecte comerciale în dezvoltare - preţ indicativ de la 1.300 Euro + TVA per proprietate

Preţurile rapoartelor de evaluare imobiliară de mai sus sunt aplicabile imobilelor de vânzare sau creditate în mod curent pe piaţa românească şi depind foarte mult de suprafaţa construită desfăşurată şi numărul de chiriaşi în cazul centrelor comerciale.

Pentru cazul evaluării spaţiilor comerciale pentru impozitare, preţul evaluării imobiliare scade cu 10 – 20 % în funcţie de mai mulţi factori ce urmează a fi discutaţi la momentul negocierii contractului de prestări servicii de evaluare.

 
 
Scroll to Top